Значи, членувам в “Група за задаване на глупави въпроси” във Фейсбук. Там член на име Тодор Георгиев зададе следния въпрос: “От какво може да е странния шум при 290-295 км/ч? Колата е Golf 2-ка 1.8.” Веднага се сетих, че моят Голф 2 го има абсолютно същия проблем. И като ме шибна една мисъл през главата…
Попитах за своя Голф 2 в Инстаграм
Покой не ми даваше! Затова се допитах за мнение до верните фенове на haha.bg в Инстаграм, публикувайки следното стори:

И като тръгна една сериозна вълна от разсъждения, относно шума на Голфа ми… Аз няма как да не ги споделя с вас днес и да не поразсъждавам малко с вас, давайки отговор на коментарите ви:
@nikolay_belperchinov: Гърне
Не, не! Този шум е нов и се чува независимо от стандартния пръцек на гърнето!
@debora_dobromir_zdravkova: От чалгата, сигурно…
Изключвам този вариант, защото не е чак толкова лош шумът.
@danny_avg: От мухата на задните седалки.
“Дае*а мухата ти дае*а!”, ама шумът се чува между 290-295 км/ч, а не постоянно. Това изключва варианта мухата да е причинител на този шум.
@veselin_manilov: От задкрилките!
Няма да е от задкрилките, защото шумът се чува и без намерение за излитане.
@ashko.02: Смъртта на двигателя.
Тоа двигател нЕма Умре нивга!
@stilyan03s: Виж да не е от лагерите на задна лява гума.
Да, ама защо ще се чува само при 290-295 км/ч? Ако е от това, би трябвало да чувам шума и при 340 км/ч. Не излиза математиката.
@yavorex: Заради дупката от ръжда на задния калник.
Ти де си виждал ръжда по Голф 2, бе!?
@aglaia_007: От разпадането на колата.
От разпадането на колата, която изпреварвам ли? Аз при 290-295 все изпреварвам, дет’ се вика и все има кой да се разпадне от въздушната струя. Не се бях замислял.
@boriski.images: А, нищо страшно не е! Превключи на втора.
На втора изчезва шумът. Ама на първа си го има – все между 290 и 295 км/ч.
@martothecrazy: Ревът на хондаджиите.
Е ако е от това, аз няма как да го отремонтирам… Явно ще трябва да свикна с този шум.
@taina519: Откачен двигател.
Не, бе! Там си е двигателят!
@preslav_ss: Нещо си се объркал! На тези километри няма как да има какъвто и да било шум. При мен се чува ма 400 км/ч.
При мен, на 400 км/ч изчезва напълно всякакъв шум!
@kristiyan_stanimirov: От всичко!
Как така “всичко”, бе? Това да не ти е Белот! Алоооу!
@nikcho4625: Имаш ли Голф 2, няма как да знаеш.
Е аз затова питам – аджеба някой да помогне.
@edward_kasparyan: От вертикалното излитане.
Не ми се вярва, защото аз много рядко го ползвам. В повечето случаи излитам на писта при 482 км/ч.
@anatoli.69: От асфалта е!
Няма да се учудя! Съсипаха я тая държава!
@zdravkovtodorov: Голф 3, 4 и 5 му ръкопляскат!
Ти да видиш моя Голф като тръгне да им ръкопляска на тия какво става!
@g.kirov_: Може би карето е за смяна, ама може да изкара и още.
Абе и аз си го мислих, ама карето го смених 99-та година. Няма как да е от него.
@ioan_penkov: Вселената крашва!
Излитам и се пренасям в друга вселена, тогава!
@dbakalov57: И питаш?
Е като не знам, какво да направя?
@vencislavvenkov8: От разпад на частици!
Малко WD-40 и всичко ще е наред, значи!
Обсъдихме доста от евентуалните вероятности, но за жалост шумът на Голфа ми още си е там и се появява тоооочно между 290-295 км/ч. Аз си мисля, че жена ми, като и я давам и понеже тя над 180 км/ч не кара и ѝ е разказала играта нещо. Тя не знае да пази! Чисто нова кола, за 26 години и разказа играта! То един двигател като не се ползва по предназначение и може да започне да дава отклонения рано или късно, па дори и тоя на Голф 2 1.8.
Оригиналният Фейсбук пост и коментарите
Но сега трябва да споделя с вас и някои от най-колоритните предложения във Фейсбук дискусията, породена от въпросния пост на Тодор Георгиев.

@Yani Ivanova: Трябва да включиш на реактив – (R), на скоростния лост е.
@Slavi Georgiev: Брат, тва е от турболенцията.
@Росица Елинор Коцева: От вятъра!
@Gosho Pora: Kарбуратор или инжекция?
@Krista Peneva: Камъче на гумата.
@Pavel Galabov: Сигурно е от напикаването по време на съня…
@Jani Georgiev: Товарният самолет, от който са те фърлили.
@Alexander Totev: Сигурно от отделянето на покрива.
@Todor Kostadinov: Спри климатика, че се получава турболенция.
@Bozo Kosmev: Бръмбарите в главата.
@Николай Николов: От наклона на предния прозорец, като на Газка е.
@Antonio Montana: И един мармот завива шоколада в станиол…..
@Boni Cvetanova: От десно на тебе има една ръчка, като я дръпнеш и освобождава една ламарина. От ей тая ламарина ти дрънчи, дърпай смело!
@Иван Терзиев: Преодолял си звуковата бариера!
@Nikola Ninov: Затвори шибидаха!
@Baron Van Der Groot: Най-вероятно е будилника, време е да ставаш!
@Deqn Topalov: Това се чува, когато душата напуска тялото…
@Todor Shtrakov: Пиньона на деференциала качва вода в делкото, което прави вакуум и вдига налягането на трети цилиндър, който от своя страна дава предварение на перката на катализатора. Случва ми се много често…ВАЗ 2104…😉 Решението е: предна дясна гума задължително трябва да е регенерат!!!
@Viktor Stoyanov: Todor Shtrakov, сменяш бушона на запалката и радиото и проблема е решен!
@Ivelin D Slavov: Потвърждавам, изпитано е и работи.
@Viktor Stoyanov: Свободното падане е единственият начин Голфа да развие 290.
@Zhelyo Tashev: Viktor Stoyanov дали?
@Viktor Stoyanov: Тряя се пробва, то на изуст викаш не може да се каже хаха!
@Жоро Кирчев: Баланс на резервната гума!
@Симона Иванова: Кутийка с дъвки в предната врата или чашка от кафе с бъркалка.
@Lyubomir Georgiev: И мойта прави така на задна. Странно 🤔
@Dimitar Stoykov: Прибери си лявата ръка и затвори прозореца.
@Dimitar Dimitar: Пробвай резко задна
@Hristo Abadjiev: Едно време Варбурга на 310 изключваше софтуерно.
@Юрий Петров: Вероятно газта не постъпва равномерно. Провери маркучите!
Епилог
Е? Мисля, че доста изчерпателно развихме темата. В случай, че имаш допълнителни предположения защо аджеба Голф 2 1.9 може да развива шум при скорост 290-295 км/ч, не се колебай да напишеш в коментарите. Все пак тук дискутираме реални проблеми и предлагаме реални решения!